Gasten ontvangen is een belangrijk onderdeel van het takenpakket voor iedere organisatie. Het belang van een gastvrouw wordt nog wel eens onderschat. Dat is zonde, want een tevreden bezoeker maakt gratis reclame voor uw organisatie. De gastvrouw speelt daarin een belangrijke rol en bepaalt zelfs mede het bedrijfsimago.

De rol van de gastvrouw is bepalend voor de positieve indruk van de ontvangst bij een bezoeker. Of dat nu de receptioniste, de secretaresse of een hostess is, degene die de bezoeker verwelkomt en opvangt, bepaalt de eerste indruk. Het beeld dat de bezoeker heeft van de ontvangst bij een organisatie is cruciaal voor een positieve ontvangstbeleving.

Top 10 ergernissen bij ontvangst in kantoren:

1. Onnodig lang wachten: 57%
2. Gastvrouw/heer te druk met andere dingen: 47%
3. Aan je lot worden overgelaten: 40%
4. Onduidelijk over melden/bewegwijzering: 35%
5. Onbeleefdheid/niet vriendelijk: 34%
6. Geen tijdverdrijf bij wachten: 33%
7. Geen persoonlijke behandeling: 25%
8. Geen aangename wachtruimte: 24%
9. Te weinig zitplaatsen: 23%
10. Geen oogcontact met gastvrouw/heer: 16%

Van de tien factoren die deelnemers aan het onderzoek noemden die bepalend zijn voor een positief beeld van de ontvangst, is een vriendelijke gastvrouw de belangrijkste (79%). Volgens de respondenten bent u een goede gastvrouw als u goed kunt communiceren (77%), gastgericht bent (76%), interesse toont (54%) en inlevingsvermogen heeft (46%).

Bron: Rendement.nl

Meer weten over het inzetten van een gastvrouw

Wilt u deze ergernissen voor zijn? Zorg dan voor een professionele gastvrouw. Accent kan u daarbij helpen. Meer weten over de mogelijkheden om een gastvrouw via Accent Receptieservices in te zetten? Bekijk eens onze gastvrouw service pagina.

Wij vertellen u graag meer over onze gastvrouw service. U bereikt ons telefonisch via 070 415 08 25 of laat een bericht achter via ons contactformulier, dan bellen wij u terug.

Leave a Reply